تغذیه مرغ مینا - 4


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



مرغ مینا فقط غذای مخصوص پرندگان منقار نرم را  که در حال حاضر در بسته بندی های مختلف و متعدد در بازار یافت می شود مصرف می کند. توجه شود که هیچ گاه به طور ناگهانی غذای مرغ مینا را تغییر ندهید و تغییر جیره باید به صورت کاملا تدریجی صورت پذیرد.چون غذای مخصوص این پرندگان که در فروشگاه ها عرضه می شود به صورت پودری است  می توان آنها را روی قطعات میوه پاشید و در اختیار پرنده قرار داد.
در تغذیه این پرنده می توان از میوه های مختلف و متفاوت استفاده کرد ، اما بیشتر از سیب استفاده می شود. زیرا به وفور و در تمام طول سال یافت می شود.
از جمله  میوه های  مفید دیگر انگور است که می توان آن را با فریز کردن در تمام طول سال مورد مصرف پرنده قرار داد. بهتر است از پرتقال و موز  برای تغذیه ی این پرندگان استفاده نشود زیرا غالبا باعث کثیف شدن قفس و محیط می شوند و هم چنین اگر کال ویا زیاد رسیده باشند باعث بروز اختلالات گوارشی خواهد شد .از میوه های خشک شده نیز می توان استفاده کرد به شرط آنکه آنها را قبل از مصرف خوب شسته و سپس در آب خیس کنیم.
برخی از صاحبان مینا از کمپوت میوه برای تغذیه این پرندگان بهره می جویند.
اخیرا فراورده های غذایی مخصوص مرغ مینا به شکل پلت شده در بازار عرضه شده اند که استفاده از میوه های تازه برای پرنده بسیار سودمند می باشد . باید دقت کرد که این پلت ها قبل از مصرف در آب خیسانده شود.                                                                                                       گفتنی است که این پلت ها حتما باید به عنوان غذای کمکی باشد و جایگزین غذای اصلی مینا که همان میوه جات است نشود. اگر از این پلت ها استفاده نمی کنید از کرم بستر طیور گاه به گاه برای تغذیه ی مینایتان بهره گیرید . توجه کنید که استفاده از کرم خاکی می تواند سلامت مینای شما را به خطر اندازد.




:: موضوعات مرتبط: تغذیه مرغ مینا , تغذیه مرغ مینا - 4 , ,
:: برچسب‌ها: تغذیه مرغ مینا , مرغ مینا , جوجه مرغ مینا , تغذیه جوجه مرغ مینا , آموزش مرغ مینا , نگهداری از مرغ مینا , تصاویر مرغ مینا , عکس مرغ مینا , بیماریهای مرغ مینا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : یک شنبه 5 مرداد 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: